Ulotki reklamowe mimo upływającego czasu i rosnących nakładów na reklamę internetową nadal cieszą się sporą popularnością. Są bowiem tanią i szybką formą promocji firmy, a umożliwiają rozreklamowanie oferowanych usług wśród licznego grona potencjalnych odbiorców.
Ulotka to promocja firmy i nośnik informacji skierowany do klienta, który powinien zachęcać do czynności takiej jak zakup produktu, odwiedzenie punktu handlowego, skorzystanie z usługi, wybrania konkretnej pizzeri spośród konkurencyjnych. Ulotki reklamowe stanowią istotną rolę, zwłaszcza w początkowej fazie prowadzenia działalności. Najkorzystniej działają ulotki promocyjne ze zniżką lub kuponem rabatowym, które mają na celu skusić potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanej usługi czy skłonić do zakupu produktu. Manewr taki bardzo często sprawia, że potencjalny klient zostawi ulotkę promocyjną na dłużej, wróci do niej, zatrzyma się nad jej treścią i o to właśnie nam chodzi. Umieszczenie w projekcie ulotki dużego hasła promocja, wyprzedaż czy znaczka “%” sprawia, że osoby chętniej zapoznają się z jej treścią. Taka chwila może być kluczowa dla decyzji o skorzystaniu z usługi czy zakupie produktu. Sam fakt, że klient zatrzyma papierową broszurę by zapoznać się z jej treścią w dogodnym dla siebie czasie i miejscu może przyczynić się do wzrostu wskaźnika konwersji, co z kolei przedłoży się na zwiększenie naszej satysfakcji.
Ulotki promocyjne – wciąż na czasie
Mimo upływu czasu ulotki promocyjne nie tracą na wartości. Zwracamy na nie uwagę licząc, że przyniosą nam korzyść w postaci promocji czy obniżonej ceny.
Sama nadal codziennie napotykam w skrzynce pocztowej jakąś ulotkę. Tematyka ich jest różnorodna: kosmetyka, fryzjerstwo, siłownia, gastronomia, ubezpieczenia, usługi remontowe, handel, markety spożywcze i wiele wiele innych. Jednak to nie wszystko. Spaceruje z dzieckiem główną ulicą miasta i nie ma dnia by ktoś nie podał mi do ręki ulotki. Ta forma promocji jest wciąż bardzo popularna. Jeśli ulotka przykuje moją uwagę wrzucam ją do torby by potem w wolnej chwili do niej wrócić. Niestety czasem zdarza się, że od razu jest zgnieciona i ląduje w najbliższym koszu. Dzieje się tak w przypadku ulotek, których projekt graficzny jest mało atrakcyjny lub których tematyka mnie zupełnie nie interesuje. Czasem tylko zboczenie zawodowe nakazuje mi spojrzeć czy nie ma literówek lub innych “niedopuszczalnych” graficznych wpadek na wydrukowanym materiale. Gdy czekam w poczekalni u lekarza czy u klienta często zdarza się, że poza prasą mój wzrok przykuwają leżące na stoliku ulotki. Nie zawsze sobie zdajemy sprawę, ale ten klasyczny rodzaj materiałów promocyjnych jest wciąż bardzo atrakcyjny, rozpoznawalny i skuteczny.
Ulotka jako strzał w dziesiątkę
Ulotka to najlepszy wybór dla firm oferujących usługi lokalne, na niedużym obszarze. Internet w dzisiejszych czasach stanowi dobro powszechne jednak znajduje się w nim taka ilość reklam, że ślepota banerowa jest coraz większa. Jednak należy pamiętać, że jest spore grono potencjalnych odbiorców naszych usług i produktów, którzy nie mają jeszcze dostępu do internetu. Może wydawać ci się to niespotykane, ale taki jest fakt – w naszym kraju dostęp do internetu ma ponad 72 % Polaków. Dla pozostałych osób właśnie możliwość dotarcia za pośrednictwem ulotek może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Grupa PNS wskazuje na badania wśród których wynika, że ponad 50% gospodarstw domowych zatrzymuje u siebie ulotki na jakiś czas. Aż 78 % konsumentów czyta powierzchownie ulotkę zanim się jej pozbędzie, natomiast 23 % czyta ją dokładnie. Ulotka papierowa ma większą zapadalność w pamięci odbiorcy (89% konsumentów kojarzy fakt, otrzymania konkretnej ulotki) w porównaniu do ofery emailowej (wówczas jedyne 35 % kojarzyło daną propozycję ofertową).
Kiedy ulotka promocyjna ma największą skuteczność?
Ulotka promocyjna, która bezpośrednio trafia w ręce naszego potencjalnego klienta kusi szczególnie wtedy, gdy zachęca do skorzystania z promowanej oferty. Jeśli uwzględnia bon promocyjny, kupon rabatowy, wejście gratis na siłownię czy do klubu dziecięcego na “wypróbowanie” usług to stanowi jej dodatkowy atut. Dzisiaj wśród nadmiaru konkurencji firmy prześcigają się w działaniach dając nawet potencjalnemu klientowi “coś za darmo” (kojarzymy napisy typu “z tą ulotka wejście gratis na pierwszy trening”, 15% rabatu po okazaniu tej ulotki” itp.). Okazanie ulotki dla otrzymania dodatkowej korzyści bardzo często okazuje się trafnym działaniem reklamowym. Taki atut tej prostej formy reklamy może okazać się całkiem wartościowy dla klienta i przyczynić się do skłonienia go do dalszego korzystania z usług, zakupu stałego karnetu czy nawiązania długoterminowej współpracy.
Jakie są plusy ulotek?
– produkcja ulotek nie wymaga dużych nakładów czasowych i finansowych – nie nadwyrężają one budżetu firmy, a wynik akcji promocyjnej może okazać się całkiem satysfakcjonujący;
– szybka realizacja – przygotowanie projektu ulotki oraz realizacja zlecenia wydruku odbywa się szybko i bezproblmeowo, nie są to czynności tak bardzo czasochłonne jak w przypadku przygotowania reklamy telewizyjnej;
– są dawane za darmo klientowi, nic od niego nie wymagają poza chęcią wzięcia do ręki broszury;
– dowolność formy, treści, grafiki, zdjęć – każdy może zamówić projekt ulotki zgodny ze swoim życzeniem. Są różne rozmiary, kształty jednak projekt ulotki powinien współgrać z wizerunkiem firmy i zachęcać wizualnie do przeczytania.
Kolportaż ulotek
to również ważna kwestia, najczęściej odbywa się on w dość sporym sąsiedztwie siedziby firmy. Niezbędna jest tutaj także analiza odbiorców i dostosowanie pod jej kątem działań akcji kolportażowych. Dla przykładu jeśli oferta naszej firmy jest skierowana do studentów akcja roznoszenia ulotek powinna być celowana przede wszystkim w miasteczko studenckie, lokalizację akademików i uczelni wyższych. Sprecyzowanie takich działań reklamowych może okazać się wówczas trafionym sukcesem co powinno przedłożyć się na wyniki finansowe naszej firmy.
Ulotki reklamowe są idealnym materiałem promocyjnym na wielkie otwarcie nowego punktu sprzedaży. Pozwalają wyjść do ludzi z informacją i uświadomić ich o naszym istnieniu. Te papierowe broszury stają się dobrą okazją na pozyskanie klienta, który całkiem przypadkowo może poczuć potrzebę skorzystania z naszego oferowanego dobra. Takie sprawy często dzieją się spontanicznie, pod wpływem chwili i szybkiego imuplsu decyzyjnego.
Szansą na pozyskanie nowych klientów za pośrednictwem ulotek są również wszelkiego rodzaju targi, eventy, imprezy masowe.
Jest wiele możliwości docierania do klienta i tylko od Ciebie zależy czy skusisz się na działania reklamowe z wykorzystaniem ulotek.
Skuteczność ulotki będzie większa gdy:
– możemy zaoferować “prezent”, pewną korzyść dla klienta w postaci bonu, rabatu, wejścia gratis, takie ulotki są przechowywane dłużej przez odbiorców;
– wiemy, kto ma być odbiorcą naszych usług (kłania się tutaj segmentacja rynku), rodzaj odbiorcy pomoże w doborze odpowiedniej lokalizacji do roznoszenia ulotek;
– tematyka ulotki będzie dotyczyła głównie usługi ogólnodostępnej – wówczas dotrze do większego grona odbiorców;
– projekt ulotki będzie przejrzysty, czytelny, skłaniający do “zatrzymania wzroku”;
– treść ulotki powinna być przekonywująca oraz jasno informująca. Lubimy konkrety.
Jeśli potrzebujesz projektu i wydruku ulotek zachęcam Cię serdecznie do szybkiej i bezproblemowej współpracy.