Prowadzisz biznes i posiadasz swoją stronę internetową ale nie wiesz jak stać się widocznym w wyszukiwarce? Możesz się zastanawiać czy są jakieś skuteczne działania ku temu, możesz mieć wątpliwości albo możesz czytać dalej i nabrać pewności, że pomoże Ci w tym niezastąpiona i właściwa optymalizacja Twojej strony. Podpowiem Ci, co możesz zyskać dzięki optymalizacji swojej witryny internetowej.
Wiesz, że SEO jest w dzisiejszych czasach dostępne na wyciągnięcie ręki? Nie każdy je ogarnia, ale jeśli ma się zapał do zdobywania wiedzy z zakresu internetowego marketingu to wystarczy poświęcić trochę czasu i zgłębiać tajniki optymalizowania stron. Jest to super przydatna sprawa dla każdego posiadacza witryny internetowej. Bez znaczenia czy na warsztacie pracy będzie prosta strona firmowa, specjalistyczny blog czy sklep internetowy.
Wyszukiwarka Google każdego dnia wykonuje kawał dobrej roboty
Przydaje się w wielu różnych kwestiach, choćby wtedy gdy potrzebujesz namiar na najlepszą pizzerię w mieście, najbliższy warsztat samochodowy, telefon do stomatologa czy rozkład jazdy. Jeśli sam jesteś posiadaczem strony internetowej pewnie nie raz się zastanawiałeś, co zrobić, aby była ona widoczna w wyszukiwarce Google. A propo tej wyszukiwarki, czy wiesz, że kobiecy niezbędnik – damska torebka jest często do niej porównywana? Spójrz, dlaczego.
Wyobraź sobie, że Google jest jak torebka damska – możesz znaleźć tam wiele ciekawych i interesujących rzeczy, dokumenty, klucze, telefon, karty lojalnościowe, paragony, kosmetyki, chusteczki higieniczne, zabawkę dziecka, długopis, planner i wiele innych drobiazgów. Gdy odczuwasz potrzebę sięgnięcia po konkretną rzecz raptem okazuje się, że musisz nieźle nurkować by celnie trafić na to, czego akurat potrzebujesz. W Google bywa podobnie. Twoja strona internetowa jest jednym z elementów znajdujących się w takiej torebce. Często zdarza się, że szukamy konkretnej odpowiedzi na nurtujący nas problem, chcemy poznać skuteczną wskazówkę, choćby na to jak wyczyścić plamę po winie czy zabrudzenia smarem. Szukamy, googlujemy, wchodzimy w link, ale okazuje się, że trafiamy na treści, które niestety nie dają nam odpowiedzi, której akurat potrzebujemy. Rozczarowani, szukamy dalej, wchodzimy na kolejną stronę i jeszcze następną, czasem błądzimy w ten sposób chwilę, zdecydowanie za długą, tracąc swój czas. W sumie taka jest funkcja wyszukiwarki, że znaleźć tam można wszystko. Przysłowiowe mydło i powidło. Pojawiają się różnego rodzaju treści, bardziej i mniej wartościowe, przyciągające, interesujące i nie wnoszące nic nowego. Zdajemy sobie sprawę, że dzisiaj każdy może pisać w internecie i zamieszczać swoje opinie, poglądy i inne mądrości. Powstaje z tego pewien bałagan. Co zatem należy zrobić by szybko i trafnie znaleźć to co się chce z takiej torebki? Stając po drugiej stronie, jeśli masz swoją witrynę internetową to co możesz uczynić aby stać się widocznym dla swoich odbiorców w wyszukiwarce Google? Czy nie zastanawiało Cię w jaki sposób zająć wyższą pozycję w Google? Czy nie chciałbyś pozyskać kolejnych czytelników zainteresowanych Twoją branżą? Odpowiedź jest prosta..
Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek
Pora na konkrety. Z pomocą przychodzi optymalizacja strony internetowej względem wyszukiwarki czyli tzw. SEO (z ang. Search Engine Optimization). SEO skupia się na działaniach w obrębie tylko naszej strony. Tutaj liczy się przejrzystość strony, wartościowa treść, zoptymalizowane grafiki.
Elementy SEO na które warto zwrócić uwagę
Pozwól, że zapoznam Cię z elementami, które składają się na SEO, a są to:
Przejrzystość strony – odpowiednie menu na stronie internetowej, przystępne zakładki, dobrze dobrane kategorie. Wszystko trzeba tutaj logicznie i dobrze zaplanować by skutecznie spełniało swoje role.
Prędkość wczytywania strony – to co zamieszczasz na stronie musi być zoptymalizowane. Grafiki, zdjęcia czy filmy które są załadowane na stronę muszą posiadać odpowiedni format, rozmiar, nie mogą być zbyt ciężkie gdyż będzie to spowalniać odsłonę Twojej strony.
Formatowanie tekstu w oparciu o zasady SEO – nie bez znaczenia jest to jak umieszczamy nagłówki, czy przejrzyście rozdzielamy treść akapitami, czy piszemy ciągiem, czy urozmaicamy treści przyciągającymi oko grafikami itp. Wszystko ma moc.
Wartościowe i skuteczne treści – unikalne, dające odbiorcy pewną wartość, wyróżniające Cię spośród podobnych, konkurencyjnych stron. Warto pisać w taki sposób by zainteresować użytkownika prostej strony, udzielać porad na blogu, czynić content produktowy na stronach sklepu internetowego. To zbliża – Ciebie do twojego odbiorcy. Unikalne treści wpływają skutecznie na pozycję strony. Potrafią budować wizerunek eksperta, mają moc przyciągania, mogą skłonić do konkretnej decyzji, a nawet do zakupu.
Linkowanie – Pamiętaj, że to co zamieszczasz na swojej stronie internetowej, blogu czy profilach społecznościowych jeśli tylko jest wartościowe wcześniej czy później zapracuje sobie na zainteresowanie odbiorców ceniących sobie jakość Twoich treści. Jeśli Twoje artykuły będą interesujące dla odbiorcy wówczas mogą oni linkować, puszczać dalej w obieg polecenia, a to z kolei wpływa na poprawę pozycji Twojej strony w wyszukiwarce także warto zadbać o angażujące treści. Takie naturalne działania są popierane, natomiast odradzam kupowania linków gdyż mądre Google mówi stanowcze NIE takim działaniom, co więcej – potrafi je wyszukać i ukarać za nie.
Jeszcze pewna sprawa – sprawdzanie błędów – Google dysponuje narzędziami, które nam udostępnia i z których śmiało możemy korzystać. Jest możliwość sprawdzenia za pomocą Page Speed Insight czy nasza strona posiada jakieś błędy, które w razie wystąpienia należy oczywiście jak najszybciej zlikwidować. Zoptymalizowanie swojej strony możesz sprawdzić w narzędziu Developers Google.
Korzyści z SEO
Zastanawiasz się co możesz zyskać po dokonaniu właściwej optymalizacji swojej strony internetowej? Przede wszystkim dzięki zastosowaniu elementów i zasad SEO odnośnie właściwego postawienia strony, formatowania tekstu, uwzględnienia nagłówków, właściwego tytułowania udostępnianych plików itp. będziesz bardziej widoczny w wyszukiwarkach internetowych. Dbając o jakość przekazywanych informacji klientowi za pośrednictwem strony dasz mu od siebie jak najlepszą wartość, świetną jakość, przydatność materiałów, wartościowe odpowiedzi na jego wątpliwości. Będziesz się wyróżniać poprzez oryginalność, niepowtarzalność treści i pomysłów, oczywiście nie powielaj i nie kopiuj pomysłów i treści od konkurencji, dawaj coś od siebie, ulepszaj to co już istnieje, znajdź swój sposób na siebie i swoją markę. Zastosowanie działań optymalizacji pozwoli Ci przyciągnąć grono odbiorców, ludzi, którym zależy na czytaniu angażujących i przydatnych treści. Jeśli wzbudzisz zainteresowanie użytkowników strony bardzo prawdopodobne, że z czasem będziesz budować ich przywiązanie do Twojej marki, a takie przywiązanie z kolei w przyszłości może skutkować owocną współpracą, skorzystaniem z Twojej oferty, wystawieniem pozytywnych opinii i poleceniem akurat Ciebie i Twoich produktów czy usług dalej. Chyba warto zatem zadbać o dobre zoptymalizowanie strony, przyznasz mi rację?
SEO, content marketing i social media są na czasie
SEO, wartościowy content marketing (czyli tzw. marketing treści, promocja poprzez wartościowe treści) i social media to narzędzia, które nie powinny być obce każdemu posiadaczowi strony internetowej, który chce rozkręcić biznes w dzisiejszych czasach. Zachęcam Cię do dokonywania zmian co jakiś czas na swojej stronie i poeksperymentowania z działaniami SEO. Nie ma nic gorszego niż stagnacja – strony internetowej również tyczy się to zjawisko, dlatego zadbaj o swoją widoczność. Wiedza w internecie w większości jest za darmo, odbywają się również dedykowane szkolenia z zakresu SEO, jest jednak jeden warunek – trzeba zainwestować swój cenny czas. Jeśli narzekasz na jego brak lub nie odczuwasz zapału do tego rodzaju wiedzy zawsze możesz skorzystać z usług osób znających się lepiej na tym temacie, od czego są przecież fachowcy?